Wednesday, October 26

Pertengahan ceritanya


Selamat pagi Blog :)
Tadi time aku keluar dari bilik aku, aku nampak ibu sorang sorang tegah tgk cerita indonesia.. Bila aku pandang ibu, ibu dengan tiba tiba bagi senyuman cukup manis kat aku pagi tu. Alahai ibu.. (Ni mesti ada pape ni) :) * Sekarang ibu tengah buat sarapan pagi :)*
Blog,awal tak aku bangun ?HAHA! Kau tahu, pagi pagi lagi, aku dah cari kau..... Rindu kau..
Hari ni, aku balik hostel :/ Nanti rindu ibu ayah, semua org la.. And sebelum tu, Happy Deepavali to All the Indian's :) Blog,semalam aku jumpa amoi. Then time aku nak balik tu, pak cik amoi cakap '' Esok jemputla dtg raya '' Aku '' esok pak cik ? '' Dgn muka blur... Then aku cakap, '' Oh okay,'' Baru aku paham..HAHA!


Kau tahu tak blog, lately ni aku asyik batuk je. Tak sudah sudah, Dari minggu lepas lagi. Tekak aku sakit, kepala aku pening sangat... Tapi, semalam aku dah makan panadol.. Insyallah okay :)


Kau tahu, sambil aku taip sini taip sana. Aku dengar lagu Janji by Akim :/
Sedih kan lagu tu ?


Aku dah TUTUP facebook aku dah... Blog, aku nak kau tahu. Aku bukan perempuan yang macam tu.. Kalau org dah tak nak, buat ap aku nak paksa org tu utk sayang aku balik.. ..Kan blog? 
Atau nak bomoh bomoh ke supaya dia balik kat aku..Agama aku bukan secetek tu...Dan aku bukan sebodoh tu.... Tak pernah terlintas pun....


Blog, ada seorang classmates aku ni. Dia pernah tanya aku? '' Fiqa, kau tak nak cari bf lain ke? WEH! buka la mata kau, ramai lagi lelaki dalam dunia ni.. Jauh lebih baik pun ada, semua ada .... Ke kau nak aku carikan? Boleh je. Kau nak yg mana satu.... Bla bla bla bla ... ''
Then aku cakap, '' Dah habis dah? Dah puas membebel? ''
Terdiam dia blog... '' Sorry kawan ''
'' Kau dengar ni, aku tak ada masa nak cari bf lain.. Masa aku kat benda lain.. Series, siapa pun yang kau rekamen kan tu. Kau lupakan la. Aku tak akan layan. Kalau aku layan pun, belum tentu dia ada tempat kat hati aku... Kau paham? Lagi satu, kalau orang tu jauh lebih baik macam kau cakap tu, dia tetap tak akan sama macam LELAKI TU.. Dari kau buang masa dan tenaga kau , carikan untuk aku. Baik kau jaga bf kau.. Jaga dia baik baik.. Sebab suatu hari nanti bila dia dah hilang dari mata kau, waktu tu baru kau menyesal.. Kau dah menyesal pun dah tak guna bila dia dah jauh dari kau... Sebab aku tahu kau sayang gila kat bf kau tu. So, jgn jadi macam aku... Hargailah dia selagi kau mampu ''


Kau tahu blog, sampai sekarang... Dia mana ada cakap lagi pasal tu. Kalau dia terlepas pun, dia mesti terdiam then tukar topik lain...
Kadang-kadang tersenyum aku tengok gelagat dia... Nasib baik, dia paham aku.... Since from that day, dia asyik cerita pasal bf dia, bf dia tu , bf dia ni.. *Maklum lah org tgh hangat bercinta **


SPM? Berapa hari je lagi, lebih kurang dua minggu lebih... :/


Blog.... Dulu aku break dgn dia sbb SPM.. 


Sedangkan dia, dia boleh je teruskan dgn SPM dia padahal dia tgh je couple dgn aku... Series aku hargai tu... Tak ada niat ap pun aku buat macam tu..
Aku  pernah je terasa dgn dia bila dia perli aku pasal study.. Tapi aku kuatkan hati aku...Dan aku pernah je terasa bila dia nak YOI jd bf aku... * Kau tak perlu buat macam tu pun... Aku dgn yoi tak de papepun... Series, aku terasa tu... Kau ingat aku perempuan macam apa, sesuka hati je passing sana passing sini.. Kau just tunggu pilih laki mana je yang aku perlu damping... Kan? Aku tak perlu kan sape sape utk atur hidup aku... Aku boleh je jaga diri aku sendiri.. Aku boleh je sayang diri aku sendiri... Sampai sekarang, aku tak boleh terima tu bila Yoi cakap macam tu... Yoi sebagai kawan kau pun, terkejut.. Inikan aku yang pernah jadi seseuatu dalam hidup kau... Murahnya harga perasaan aku kan? Sampai macam tu sekali kau anggap harga diri aku.... Kalau kau rasa tu satu pengorbanan... Kau silap, tuh bukan pengorbanan tapi kau dah buat aku benci kau...


One day,bila result SPM aku keluar nanti.. Aku tak berharap pun result aku segempak sape sape pun.... Tak semestinya bila aku break dgn dia, result aku akan sestraight sape spe pun...
Atau result aku tu akan lebih dri sape sape pun.... At least , aku cuba..
Aku ingat lagi, dulu bila aku couple dgn dia... Kitaorg mesti gado... Sampai kadang-kadang tu , aku rasa, aku bukan utk dia.. Aku bukan yang terbaik yang dijanjikan tuhan untuk diri dia.... Aku tak nak benda ni buat aku rasa terganggu.... Walaupun ada je yang menentang apa yang aku buat ni, ada tu yang menyokong apa yang aku buat.. Tapi yang pasti, waktu tu aku sedar apa yang aku buat.. Dan aku sendiri pilih untuk itu.. Lepas dari  hari tu, baru aku sedar aku dah salah pilih... Dan aku dah tak sempat nak tarik balik kata kata aku... 


Baru aku sedar, hari hari yang aku lalui tanpa dia sebenarnya buat aku lagi sakit.. Sebab aku dengan dia dah terlalu rapat.. Pergi mana mana je, mesti dgn dia... Bila hari hari yng aku lalui kini buat aku rasa aku sebenarnya aku seorang....


Aku type semua ni, bukan nak kau tahu isi hati aku atau apa je.. Atau nak kau balik pada aku... Atau nak malukan kau ke ... Tak! Bukan tu niat aku...


Bila kau dah tahu pasal ni Dan kalau kau dah berkenan atau dah tertarik dgn gadis lain... Teruskan, tak perlu jaga hati aku... Aku paham, kau berhak dapat yang lebih baik untuk diri kau... Kau dah patut ada gf pun :) Lagipun itu yang kau nak kan, Kau tunggu apa lagi? Aku akan tetap dengan diri aku.... Berseorangan tu mungkin lebih baik.... Mungkin suatu hari nanti bila aku dah masuk U, hati aku akan berubah... Dan aku boleh lupakan kau... Tapi aku tetap tunggu kau.... Sampai aku jemu :)


*Bila tengok kau bahagia, aku jauh lebihhappy **


Sorry for everything ...



No comments:

Post a Comment