Sunday, October 23

Itulah permulaan ceritanya....


Wahai blog. Rindu kau. Rindu nak taip sana, taip sini. Semua la... Sorry, aku tak ada masa..
Aku baru lepas study td and Aku tengok semua family aku dah tidur... Then tangan aku laju je tekan button on the pc... Series pagi pagi buta macam ni, sorang sorang buat hati aku sedih sgt... But a few minutes later... Then search the blogger. Facebook? Aku rasa tak perlu buat masa sekarang sebab nanti akan buat hati aku lagi sakit. Aku sendiri tak tahu kenapa... Pura-pura jadi kuat tu, lagi sakit kan blog? Pura pura tu mungkin lebih baik buat aku, dari aku perlu nampak lemah sgt depan lelaki tu. Biarlah, kalau kena menipu sekalipun... Blog, masa dah banyak berlalu. Macam macam yang dah berubah. Macam macam cerita.. Kadang kadang tu, aku rasa Fath Mui la gf aku, dia la bf aku.. Semuanya dia.. Sebab aku tak kan pernah tertinggal satu ataupun sikit pun cerita hidup aku sekarang kat dia... Aku dengan dia dah macam tak boleh berenggang, kalau berpisah pun. Mesti kena ada masa nak hangout together. Tak pun, borak la sampai lebam... Sampai penat... Sampai dah tak benda nak cerita...  Kini,semuanya dah jauh berbeza blog.. Dia dah jauh, aku pun... Tapi, kau tahu tak blog? Ayah cakap, dia nak hantar aku g cheras jumpa amoi cantik tu :) Sumpah! Im happy to hear that :)
Iloveyouu la ayah....


Tapi blog? Bila ayah hantar aku jumpa amoi atau jalan jalan dgn ibu dekat area cheras ... buat aku jadi sayu sangat... Kat situ la aku membesar, bersekolah, berkawan, kenal erti zaman remaja dan mungkin kenal erti LOVE ?HAHA! Mungkin juga....  Kau tahu tak blog, ayah sekarang dah boleh drive :) Cepat dari masa yang sepatutnya kan? Kau tahu, ayah sangat sangat kuat semangat... Bila aku tengok ayah macam tu, macam dulu dulu buat aku rasa.. hidup aku kembali seperti dulu dulu..
Sebab kini ayah dah ada masa untuk anak-anak gadis dia.. Alhamdulillah, Tuhan tu Maha Adil..
Tuhan amek ayah sekejap tapi Tuhan pulangkan ayah dengan sebuah kehidupan yan baru... Jantung yang baru bagi menyusuri hari hari ayah yang mendatang.. Yang nyata, sebuah cerita pasti ada pengakhirannya..... Satu keadaan , yang pasti ada alasannya...
Yang pasti, bersangka baiklah pada satu keadaan tu. Jangan sesekali meraguinya.. Walau sehebat mana pun kepayahan kita dan sesakit mana hati kita waktu tu.. Yakinlah, akan ada satu keajaiban yang indah akan berlaku.... Seperti aku kini... Aku dah rasa tu blog, aku bersykur sangat sebab aku adalah salah satu insan itu.. Sebab aku tahu, akan ada satu bintang yang indah datang dalam hidup aku... Aku akan tunggu saat saat tu blog...






Blog, sorry kalau malam ni ayat aku lain macam je.. Aku sendiri tak tahu kenapa? Sedih mungkin..
HAHA! Sampai terbawa bawa dalam blog :)















No comments:

Post a Comment