Wednesday, December 14

At last :)




Blog, thank god.. At last the ends of my paper... WOW! Rasa lega tahap perghhh, tak tahu macam mana nak ckp dgn kata-kata... Penat sebenarnya blog, otak dah tepu kot... Tapi tu satu pengalaman yg aku tak akan pernah lupa :) Series, aku mesti akan rindu alam persekolahan.. Okay ( aku dah mula rindukan mereka ) .....


Blog, rindu kau :)
Kau nak dengar cerita tak, before tu.. Petang tadi aku jumpa amoi :) 
Time kat sekolah tengah hari tadi, aku ada paper ekonomi rumah tangga...
Then, tak silap aku time tu pukul 11 lebiy before paper habis pukul 12 tgh hari...
Aku duduk kat depan sekali sbb nama aku first sekali kat senarai nama kelas...
Later, aku dgr kerusi tolak.. At first, satu dua kerusi.. lama-lama makin banyak pulak...
Nak pusing belakang, tak boleh pulak.. Nanti kang ckp meniru pulak...
Then, aku decide untuk teruskan usaha menulis dalam kertas jawapan tu..
Later, ada pegawas perempuan cina, dia dtg kat meja aku plus ckp '' okay, awak ada 10 minit lagi ''
Aku jadi pelik sbb before ni, dia akan buat pengumuman... Aku pun bermonolog la, apa lagi..
'' aku tinggal seorang je ke ?'' Tapi lepas tu, aku terus sambung lagi sampai habis masa tu..
Before tu, aku lupa nak cakap, kau tahu blog.. aku rasa aku dah jatuh suka dekat pengawas lelaki cina tu... Dia, OH GOD... Dia kemas, good looking, and aku suka cara dia... Ada keyakinan plus dia sentiasa cool je :) WOOW! HAHA! Aku suka lelaki macam tu, 


Aku suka cara dia je, tak ada maksud lain pun... :) Okay, sambung balik...
Sebelum tu lagi, kau tahu blog.. Aku dah lama, teringin nak naik atas pentas, nak sign kat paper back exam tu sebagai saksi... Then, at last dapat juga :)
Seronok :)
Okay, nama pengawas lelaki cina tu DAVID.. Nama pun dah syok, haiyoo! 
Dia naik pentas, then pandang aku dari atas tu.. Aku apa lagi cover habis la... HAHA!
Then, at last masa aku pun habis... So, merdeka la saya :) Yeaaaahhhhh!
Okay, bila aku angkat kaki nak keluar dari dewan tu... 
Aku pandang belakang, Bermonolog dlm hati "HAH ? Aku seorang je ke ? Mana yg lain pergi ?"
Then, aku pandang pengawas tu.. "heheh, sengih je la"


Blog, aku type ni plus tekak yang rasa sakit sgt... Sbb tercekik tulang ikan...
Tu la makan tak baca doa dulu... Kan? Padan la dgn muka aku... HAHA!
Setiap kali nak telan air liur, WOOW! Rasa dia macam.... Dah minum air, dah makan nasi semua...
Tapi tulang ikan tu tetap tak nak turun... Ayoyoyoyoo...
Tahan je la nampaknya, layan je la kan....


Blog, sorry aku dah lama tak online blog... :)
Last week, kena demam teruk... Nak bangun pun tak larat... Plus nak pergi kat kau, type sana type situ.... Lagi la tak mampu...
Tak silap aku, almost a week aku demam panas....
Selsema jangan cakap la, Blog, hanya tuhan je yang tahu :(
Tak lama lepas tu, aku dapat batuk.. WOOW! Cantik ah! Satu pakej gayanya tu :)
Aku just makan panadol,ubat selsema,vitamin C and air hundred plus...
Tak jumpa doktor pun, MALAS! Nak bangun pun aku dah rasa macam nak tidur balik...
Sepanjang aku demam, kerja aku tidur je... HEHEH!
Aku pelik sangat time tu blog, 
macam macam ubat aku makan, rasa macam dah ketagih ubat pun ada... HAHA!
Then, esok tu berpeluh... Okay, aku ingatkan dah sihat tapi tak gak kebah...
Petang tu panas balik... macam tu selanjutnya sampai la satu minggu...
At last kebab gak :)


Aku ingat lagi blog, ada satu malam tu... Badan aku panas sangat, plus hidung tersumbat..
Aku asyik bersin je, then, entah macam mana entah tiba tiba aku rasa tak boleh nak bernafas..
Berada dalam keadaan macam tu, menyesakkan otak dan dada aku...
Try nak panggil ibu, ayah and yang lain tak dapat... Susah nak cakap, apatah lagi nak bernafas...
Dalam 15 saat lebih macam tu, (aku rasa ) lepas tu pernafasan aku macam biasa balik...
Alhamdullilah,,
Lepas aku dapat balik nafas aku, aku terduduk plus termenung...
Ya Allah, macam mana la nanti bila merasa mati tu kan ?
Then, aku buka tingkap, malam tu angin kuat sangat...
Aku ingat lagi time tu nak dekat pukul 2 pagi... Mata aku jangan cakap la, memang berat sangat...
Dalam otak aku time tu, aku nak tidur je lepas aku makan macam macam ubat..
Tapi aku tak boleh, sebab kesusahan aku nak bernafas time tu buat aku lagi pening macam nak tidur,...
Time tu, semua dah tidur...
Bila aku duduk termenung macam tu, macam macam aku fikir dalam otak aku...
Tambah lagi dengan angin malam, aku rasa macam dekat dalam drama melayu pun ada... HAHA!
Memamg, tambah pula dengan lagu sedih... Ayooyooyyyoooo...
Menambahkan emosi je malam malam buta macam tu...


Blog, aku dah ada tabiat buruk yang baru...
Aku tak boleh duduk dalam kereta lama lama atau duduk dalam kereta time perjalanan jauh...
Lagi lagi time tu waktu makan, then aku tak makan lagi or terlambat makan je...
Mula la aku, rasa pening la, apa la... Aku ingat lagi, ayah berhenti je kereta... Buka je pintu...
Keluar la terus segala isi dalam perut aku... Kesian jalan tu, habis teruk kena dengan muntah aku...
Sorry, reaksi spontan...
Aku rasa kan blog, minggu tu minggu tak berapa baik untuk aku...
Macam macam benda pelik berlaku....


Aktiviti bulan ni, DRIVING CLASS :)
thanks ibu :) 
Then, the ends of the story :)







No comments:

Post a Comment