Friday, November 25

Sebuah pelangi :)




Pelangi itu indah kan ?
Seindah sebuah kehidupan...
Warna pelangi itu umpama sebuah jalan cerita yang diukir dengan pelbaagai corak....
Corak itu yang memperlengkapkan sebuah kehidupan....
Dan kita sahaja la yang mampu membentuknya sebagai apa....


Blog, kau sihat?
Aku rindu kau...
Blog, kau sudi tak dengar cerita aku ?
Mungkin jalan cerita aku tak seindah pelangi yang kat awan biru tu....


Blog, kau pernah tak bayangkan seorang gadis yang hanya dapat hidup untuk seketika...
Yang punya rasa hati yang mendalam kat lelaki tu.....
Tapi tak mampu ungkapkan rasa hati dia kat lelaki tu bila dia perlu pergi lebih jauh.....
Pergi untuk lebih jauh tanpa kembali lagi....
Peritkan sebuah kehidupan tu....
Walaupun ada kalanya kehidupan tu umpama kegembiraan yang tiada penghujungnya....
Kadang-kadang aku terpikir apa cara yang mampu bantu gadis tu untuk bagi lelaki tu tahu rasa
hati dia selama ni.....
Adakah melalui sebuah nota ringkas ? Atau sebuah doa untuk lelaki tu....
Aku yakin blog, pasti ada sesuatu yang mampu bantu gadis itu ungkapkan....
Hakikatnya, realiti tu menyakitkan....


Blog, aku sendiri tak tahu untuk apa atau apa tujuan aku type semua benda ni....
Tak tahu kenapa ?
Tiba tiba aku jadi terpikir.... 
Macam mana pulak jika gadis itu tahu lelaki yang dia suka tu dengan perempuan lain sebelum gadis itu sempat memberitahu hasrat hatinya....
Tuhan, itu satu kenyataan yang lebih sakit dari apa yang gadis itu rasa..... Kan ?
Dan, gadis itu hanya mampu memandang dari jauh bila lelaki itu dgn perempuan lain....
Sehingga maut menjemputnya....
Aku yang hanya memerhatikan keadaan itu tanpa buat apa-apa....
Kalau gadis itu mampu untuk satu pengorbanan yang sakit itu, apalagi kita yang masih hidup ni....


Blog, aku belajar sesuatu tentang itu....
Apa yang aku dapat, 
hargailah sesuatu selagi kita mampu....
Jangan lepaskan sesuatu yang paling bernilai.....
Kalau itu masih berlaku, anggaplah ia sebagai satu pengorbanan yang indah umpama pelangi tu :)
Ungkapkan sebelum terlambat....
Walaupun kita sedar, mencintai tu bukan bererti memiliki.... Kan ?






She is LOVE,

No comments:

Post a Comment